dinsdag 2 april 2013

lente krans



Het lente gevoel komt al een beetje met de zon en ook ik had zin om iets lente-achtigs te maken.
Nu had ik hem al eens voorbij zien komen en ook ik kon er geen weerstand aan bieden, dus toch maar snel besteld: Een heel pakket voor een mooie krans.

 
Ik heb het bij Echtstudio besteld, en ook gelijk een paar nieuwe haaknaalden. Het zijn onderstaande Clover haaknaalden en ze werken heerlijk! Ik heb er om te beginnen 4 besteld.

clover haaknaalden amour
 
En tja, deze bestelling zat in een doos, en die moet je natuurlijk niet gelijk weggooien.
Is namelijk ook leuk speelgoed voor katten......
 
 
Maar nu even terug naar de krans. Het is heerlijk haken met al die vrolijke pastelkleuren.
De lap met vasten vorderde dan ook gestaag, zie onder.

 
Maar toen volgde voor mij het meest spannende gedeelte, namelijk het om de krans heen spannen en vastmaken van de lap. Had natuurlijk tussendoor al eens gekeken en gepast. Het was even een gepuzzel, maar dan zie je toch opeens dat het gaat lukken! Alle inspanning niet voor niets geweest.
 
 
Zie hier het resultaat, nu nog de versiering haken, ook leuk om te doen.
De meeste bloemen en blaadjes komen van Attic24.
 
 
 
Hier kun je een beetje zien dat ik de bloemen met spelden heb vastgezet.
Lekker makkelijk en ook nog handig als ik de krans wil veranderen of wil aanpassen.
Met pasen had ik er een paar gehaakte paaseitjes tussen gedaan.
 
En nu nog een mooi plekje zoeken voor dit werkstuk!
Fijne week verder!!
 
 
 
 
 
 
 
 

14 opmerkingen:

  1. Supermooi! Ik ga er binnenkort ook eentje haken maar iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie krans is het geworden. Prachtige zachte kleurtjes. Heel vrolijk.

    P.S. Ik stuur morgen de envelop naar je toe.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal gaaf, prachtig gedaan. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat ziet er mooi uit
    met groet PUUP

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige krans en zo mooi in die zachte pastelkleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi!! Een maandje geleden heb ik hem ook gemaakt in de mooie vrolijke pastelkleuren van Drops.

    Groetjes, Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is ie gaaf! Heel mooi gehaakt.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt ontzettend mooi en wat een prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoeveel vasten haak je dan? Wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. This is the first time I have seen your blog - it is gorgeous. I really like your spring wreath, I am going to try and make one and link back to you if that is ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O jouw krans ik echt heel gaaf! Mooi zo met die pastel tinten. Ik vind de grijze krans trouwens ook echt mooi. Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen

Op de valreep..............sok(ken) breien.

Op de valreep van Oud naar Nieuw nog even een laatste blogbericht van dit jaar. En zoals je in de titel al kunt lezen gaat het dit keer ove...